Upřímnost is the new black

autor: | 23. 8. 2021 | Jak to vnímáme

A nebo ne? Existuje zde možnost, že by jí byla vždycky? 

Když jsem studovala na vysoké škole marketing, tak nám vtloukali do hlavy, že při tvorbě reklamy a dalších propagačních aktivit je nejdůležitější naše cílová skupina. Jinými slovy skupina, která kupuje naše produkty. Cílem bylo se vžít do role zákazníka, do jeho chování a celý marketing postavit na tom, aby měl produkt následně dostatečný odbyt.

Jako jasně. Vždycky je fajn vědět, kdo je můj zákazník a tak nějak popřemýšlet, proč vlastně ty moje produkty kupuje. Ale co kdybychom šli společně ještě o kousek dál, hlouběji pod povrch věcí?

Co dáváš, to dostáváš. Co zaseješ, to sklízíš.

V co věříš, to se ti děje.

Pro některé mohou být tyto výroky už moc ezo, někteří budou blaženě kývat hlavou a jen se ladit na další řádky. Rozhodnutí je na každém z nás a upřímně chápu obě strany mince. 

A teď přichází ta otázka, která může být pro některé markeťáky trochu kontroverzní. 

Co kdybychom při tvorbě produktů a reklamních strategií na chvilku zapomněli na to, kdo je náš zákazník? A zkusili to celé obráceně? 

Ale kde teda začít? Od čeho se odrazit?

Od sebe. Zkuste si upřímně zrekapitulovat, kdo jste. Odpovědět si na otázky, co vás v životě baví a co naopak pěkně štve.

Popřemýšlet, proč předáváte světu zrovna to, co mu předáváte.

Uvědomit si vlastní kvality a dary, vaši jedinečnost. Utvrdit se ve vašich hodnotách a ujistit se o vašich postojích. 

Prostě a jednoduše začít od sebe.

Od toho, v čem přispíváte k lepšímu světu a zamyslet se nad svými produkty tak, že je tvoříte proto, aby přispěli a sloužili druhým. 

Je to marketing trochu naruby, je to postavené tak trochu obráceně, než nás to na vejšce učili. Ale co když je to ta správná cesta?

Co kdybyste přestali řešit, jak vaše produkty, služby, propagační aktivity působí na vaše klienty a začali věřit?

Věřit v sebe sama, ve vaše podnikání, v jeho hodnotu, která zlepšuje svět. 

Dokážete si představit ten příběh, který se začne zákazníkovi odehrávat poté, co si koupí váš produkt? 

Co si třeba zavřít oči a zkusit si to celé představit a vysnít?

Jaký má ten příběh děj? A co z toho “kápne” pro vás?

Pevně věřím, že tato cesta může pouze a jen dodat nám samotným dostatek sebevědomí k tomu s nadšením mluvit o tom, co děláme, nebát se říkat si o vyšší cenu, stát si pevně za svými hranicemi a necouvnout.

Zastavte se a položte si otázku proč. Proč děláte to co děláte? Proč vaši zákazníci nebo klienti kupují zrovna to, co prodáváte? 

Odpovědi na tyto otázky mi přijdou zcela zásadní pro jakoukoliv marketingovou komunikaci se zákazníky.

Pomůžou vám stát si za svým podnikáním, dodat si sebevědomí a věřit sami sobě. 

A všechno to vychází z upřímnosti. Z jednoduché upřímnosti k sami k sobě. Zapomeňte na to, co by se mělo, jak by to mělo vypadat, nebo co na to řeknou ostatní. 

Přemýšlejte nad tím, jaké máte z vašeho podnikání pocit, co vám přináší a proč to teda vlastně děláte. Odpovědí může být hodně a zprvu mohou být zahaleny závojem přesvědčení, která naskakují automaticky. Ale časem si to sedne, časem se to srovná, cesta se vám sama ukáže a upřímné odpovědi vyvstanou. 

Doporučuju si zítra ráno promluvit sám se sebou v zrcadle o tom, kdo jsem a proč dělám zrovna to, co dělám. Proč ráno vstávám z postele a celý den funguju. Protože o tom to je.

Zaujal Tě náš blog a  chceš dostávat nové články?

Share This