FBpixel

Jak vytvořit webovky, které přivedou ty pravé klienty

aneb 5 kroků k moderním webovým stránkám

Co má sebepéče společného s webovkama? 

Pro sebepéči, stejně jako pro webovky, jsou nejdůležitější pravidelné maličkosti.

Malé úpravy, doladění detailů, drobné vylepšení. Malými kroky dojdeš k cíli rychleji než jednou velkou úpravou za půl roku. Postupně dosáhneš toho, že vytvoříš webovky, které opravdu pracují pro tebe.

A co můžeš právě teď pro svůj web udělat?

 1. Podívej se na svůj web očima klientky

Představ si, že jsi poprvé na svém vlastním webu. A představ si, že jsi Zuzka, tvoje potenciální klientka, která vyzkoušela produkty od tvých kolegyň z oboru, ale nic ji zatím nesedlo. Proto hledá někoho, kdo jí konečně pomůže vyřešit její problém. Vžij se do její kůže a koukej na svůj web jejíma očima.

❓ Zeptej se sama sebe:

Co je na stránkách vidět na první dobrou?

Jaká z něj vychází energie, jak na mě, na Zuzku, webovky působí?
Mám chuť číst dál? 
Vím, kam kliknout, když chci vědět víc nebo se objednat?
💡Tip od nás: Na webovkách je důležité najít průsečík tvojí jedinečnosti (tvůj brand voice) a toho co klienti chtějí (prodejní argumenty). Upřímně, klienta mnohem více než ty zajímá zážitek, který s tvým produktem zažije. 

💎 Nudné a nicneříkající texty jsou také jednou z častých chyb, které na webech vídáme. Zajímá tě, jaké jsou ty další?

Sepsaly jsme průvodce 10 nejčastějších chyb na webovkách, který ti odhalí chyby, kvůli kterým utíkají podnikatelkám objednávky, a to včetně návodů, jak chyby opravit.

2. Texty, které mluví jejich řečí

Na zaujetí klienta máš jen pár sekund, proto je využij moudře. Tvým úkolem je zaujmout a vzbudit v tvé ideální klientce Zuzce zájem a touhu dozvědět se více. Pokud ji nenadchneš, odchází pryč. 

Chceš, aby si po pár okamžicích na tvém webu Zuzka řekla: „Hmmm, to je zajímavé, to by mohlo být pro mě.”

Texty na webu nejsou slohovka. Jsou to tví neviditelní obchodníci. Mají prodávat, vysvětlit, přiblížit a současně mluvit jazykem, kterému tvá klientka rozumí. Jako bys jí to, co jí můžeš nabídnout prodávala v kavárně u kafe.

❓ Zeptej se sama sebe:

Jaký jazyk na webu používám, je srozumitelný pro laika? Porozumí mu moji ideální klienti?
Je z popisu produktů jasné, co přesně nabízím a jaký přínos z nich budou lidé mít?
Jsou texty přehledné, rozdělené do odstavců a odrážek?

💡 Tip od nás: Ne vždy je nutné mít super kreativní texty plné metafor a příběhů. Nekomplikuj si to a piš jednoduše, stručně a jazykem lidí, které na webovky přivedeš a chceš, aby od tebe nakoupili. 

💎 Pokud si nejsi jistá, zda jsou tvoje texty napsané přesně pro tvé ideální klienty, máme pro tebe CopyAudit, ve kterém se Kristy podívá na 3 stránky tvého webu a dá ti konkrétní tipy, co změnit, aby texty konečně dýchaly a táhly ty pravé klienty. 

Bez složitostí a bez překopávání celého webu.

3. SEO: Optimalizace pro vyhledávače

SEO – 3 písmenka, která chtějí mít všichni správně, jen moc neví, jak na to. Neboj, nemusíš být ajťák ani analytik, abys mohla vyladit svůj web tak, aby se líbil i Googlu nebo Seznamu. 

SEO není magie. Je to spíš o tom, jestli tvůj web říká: „Ahoj světe, tady jsem a tohle nabízím.“ A jestli to říká srozumitelně – jak lidem, tak vyhledávačům. SEO je úžasná příležitost jak zviditelnit web.

❓ Co můžeš zkontrolovat i sama:

Máš na stránce H1 nadpis, který fakt odpovídá tomu, co nabízíš?
Jsou titulky a popisky stránek (meta descriptions) jasné, lákavé a obsahují fráze, které potenciální klienti hledají?
Načítá se tvůj web rychle, nebo si mezitím klientka stihne uvařit kafe?

💯Naše zkušenost: Při redesignu webu tradicion.cz jsme změnily název jedné ze stránek z “o nás” (protože tuto frázi nikdo nehledá) na “taneční skupina”, které má hledanost 140 měsíčně. Web se díky tomu dostal z 57. pozice na 11. pozici při hledání fráze “taneční skupina”, a to za 3 týdny od spuštění. Momentálně je na 5. pozici. 

💡Náš tip: Popřemýšlej, jaká klíčová slova by tvoji potenciální klienti ve spojitosti s tvými produkty mohli hledat. Collabim můžeš vyzkoušet na 14 dní zdarma, kde si ověříš hledanosti těchto frází a navíc dostaneš návrhy na další, které uživatelé obvykle hledají. Pokud vůbec nevíš a chceš to radši delegovat, můžeme ti pomoci. SEO audit bude prvním krokem na výsluní vyhledavačů.

💎 Máš webovky, ale z vyhledávání Ti moc lidí nepřichází? Pojďme se společně podívat na to, kde je zakopaný pes. SEO audit ti odhalí, jak si tvoje webovky momentálně vedou a ukáže cestu, kterou se dát, aby si Tvůj web Google zamiloval.

 4. Call-to-action aneb tlačítka, která opravdu konvertují

Tlačítko jako tlačítko? Ani náhodou! 

CTA (call-to-action) je jako pozvánka na večírek – buď je jasná, lákavá a ty chceš okamžitě vědět víc, nebo si řekneš: „Hmmm… tak třeba příště.“

Dobré CTA není jen o tom napsat „Klikni zde“. Musí být konkrétní, vizuálně výrazné a hlavně přesvědčivé.

❓ Zeptej se sama sebe:

Říká moje tlačítko jasně, co se stane po kliknutí?
Je dostatečně viditelné, nebo se ztrácí v textu?
Působí jako výzva nebo jako povinnost?
💡 Náš tip:Testuj. Napiš si 2–3 varianty CTA a střídej je během měsíce. Sleduj, která přivádí víc reakcí nebo objednávek. Malý nápis může mít velký dopad.

💯 Naše zkušenost:V DIVI, webovém builderu, ve kterém naše weby tvoříme, je možné A/B testování textů, obrázků i tlačítek. Můžeš testovat a vyhodnocovat, jaký obsah klienty skutečně zaujme a jaký naopak vůbec ne. DIVI má doživotní licenci a tak nemusíš nic navíc každoročně platit. 

💎 Chceš si sama vytvořit webovky v DIVI?

Profiweb na pár kliků je tu pro tebe.

5. UX – dostane se uživatel do cíle?

Web, který „jen funguje“, je jako kavárna, kde sice dostaneš kávu, ale židlička se kýve a pro cukr si musíš dojít na bar. Jasně, dá se to přežít, ale podruhé už půjdeš raději jinam. 

UX (uživatelský zážitek) je o tom, jak se klientka na tvém webu cítí a zda se na něm snadno orientuje.

Je jí tam příjemně? Chápe, kam má kliknout? Není zahlcená? Všechny tyto drobnosti ovlivňují, jestli si u tebe něco objedná, nebo ne.

❓ Zeptej se sama sebe:

Je můj web přehledný i na mobilu?
Fungují tlačítka a odkazy bez zádrhelů?
Mám dostatečné mezery mezi texty, používám čitelné písmo?
💡 Náš tip:Požádej 2–3 kamarádky, ať ti pošlou video obrazovky, jak se pokouší na tvém webu najít určitou informaci. Sleduj, kde váhají. To jsou zlaté body pro vylepšení UX!

💎 S Profi webem na pár kliků vyřešíš nejen UX, ale vytvoříš si sama webovky, na které budeš pyšná. Chceš víc info? 

Na začátku článku jsme přirovnaly péči o webovky k péči o sebe samu – a nebylo to jen tak. 💫

Sebeláska roste z drobných, ale pravidelných kroků. Z pozornosti, kterou si věnuješ. A s webem je to úplně stejné. Když mu každý týden věnuješ třeba jen 30 minut – upravíš text, přidáš referenci, vylepšíš jednu drobnost. Začneš si všímat, že tvůj web ožívá, funguje lépe a přivádí více klientů.

Dneska se zeptej:

Co dnes můžu udělat pro své webovky?

Co malého, ale důležitého můžu upravit, aby to dávalo větší smysl?

Když začne zářit tvůj web, začne zářit i tvoje podnikání. A pokud na to nechceš být sama, jsme tu pro tebe – pomůžeme ti s tvorbou webu, copywritingem, mailingem nebo optimalizací SEO. Ozvi se nám.

Kristy a Míša

Další články k přečtení

Buduj svoji komunitu skrz e-mail marketing

Buduj svoji komunitu skrz e-mail marketing

Buduj svoji komunitu skrz e-mail marketing. Chceš si tvořit komunitu, která ti důvěřuje a s chutí nakupuje tvé produkty?Jednou z cest, kterou se v online...

DIVI

DIVI

DIVIProč používám DIVI šablonu ve WordPressu a doporučuju ji Pamatuju si ten moment, jako by to bylo včera.Hledala jsem šablonu, která bude konečně...

Zaujal Tě náš blog a  chceš dostávat nové články?

VIP kontakt

Poznávací call

Audit textů

Texty na míru