Jak vytvořit webovky, které přivedou ty pravé klienty
aneb 5 kroků k moderním webovým stránkám
Co má sebepéče společného s webovkama?
Pro sebepéči, stejně jako pro webovky, jsou nejdůležitější pravidelné maličkosti.
Malé úpravy, doladění detailů, drobné vylepšení. Malými kroky dojdeš k cíli rychleji než jednou velkou úpravou za půl roku. Postupně dosáhneš toho, že vytvoříš webovky, které opravdu pracují pro tebe.

A co můžeš právě teď pro svůj web udělat?
1. Podívej se na svůj web očima klientky
❓ Zeptej se sama sebe:

Co je na stránkách vidět na první dobrou?



💎 Nudné a nicneříkající texty jsou také jednou z častých chyb, které na webech vídáme. Zajímá tě, jaké jsou ty další?
Sepsaly jsme průvodce 10 nejčastějších chyb na webovkách, který ti odhalí chyby, kvůli kterým utíkají podnikatelkám objednávky, a to včetně návodů, jak chyby opravit.


2. Texty, které mluví jejich řečí
Chceš, aby si po pár okamžicích na tvém webu Zuzka řekla: „Hmmm, to je zajímavé, to by mohlo být pro mě.”
Texty na webu nejsou slohovka. Jsou to tví neviditelní obchodníci. Mají prodávat, vysvětlit, přiblížit a současně mluvit jazykem, kterému tvá klientka rozumí. Jako bys jí to, co jí můžeš nabídnout prodávala v kavárně u kafe.
❓ Zeptej se sama sebe:



💡 Tip od nás: Ne vždy je nutné mít super kreativní texty plné metafor a příběhů. Nekomplikuj si to a piš jednoduše, stručně a jazykem lidí, které na webovky přivedeš a chceš, aby od tebe nakoupili.
💎 Pokud si nejsi jistá, zda jsou tvoje texty napsané přesně pro tvé ideální klienty, máme pro tebe CopyAudit, ve kterém se Kristy podívá na 3 stránky tvého webu a dá ti konkrétní tipy, co změnit, aby texty konečně dýchaly a táhly ty pravé klienty.
Bez složitostí a bez překopávání celého webu.

3. SEO: Optimalizace pro vyhledávače
SEO – 3 písmenka, která chtějí mít všichni správně, jen moc neví, jak na to. Neboj, nemusíš být ajťák ani analytik, abys mohla vyladit svůj web tak, aby se líbil i Googlu nebo Seznamu.
SEO není magie. Je to spíš o tom, jestli tvůj web říká: „Ahoj světe, tady jsem a tohle nabízím.“ A jestli to říká srozumitelně – jak lidem, tak vyhledávačům. SEO je úžasná příležitost jak zviditelnit web.
❓ Co můžeš zkontrolovat i sama:



💯Naše zkušenost: Při redesignu webu tradicion.cz jsme změnily název jedné ze stránek z “o nás” (protože tuto frázi nikdo nehledá) na “taneční skupina”, které má hledanost 140 měsíčně. Web se díky tomu dostal z 57. pozice na 11. pozici při hledání fráze “taneční skupina”, a to za 3 týdny od spuštění. Momentálně je na 5. pozici.
💡Náš tip: Popřemýšlej, jaká klíčová slova by tvoji potenciální klienti ve spojitosti s tvými produkty mohli hledat. Collabim můžeš vyzkoušet na 14 dní zdarma, kde si ověříš hledanosti těchto frází a navíc dostaneš návrhy na další, které uživatelé obvykle hledají. Pokud vůbec nevíš a chceš to radši delegovat, můžeme ti pomoci. SEO audit bude prvním krokem na výsluní vyhledavačů.

💎 Máš webovky, ale z vyhledávání Ti moc lidí nepřichází? Pojďme se společně podívat na to, kde je zakopaný pes. SEO audit ti odhalí, jak si tvoje webovky momentálně vedou a ukáže cestu, kterou se dát, aby si Tvůj web Google zamiloval.

4. Call-to-action aneb tlačítka, která opravdu konvertují
Tlačítko jako tlačítko? Ani náhodou!
CTA (call-to-action) je jako pozvánka na večírek – buď je jasná, lákavá a ty chceš okamžitě vědět víc, nebo si řekneš: „Hmmm… tak třeba příště.“
Dobré CTA není jen o tom napsat „Klikni zde“. Musí být konkrétní, vizuálně výrazné a hlavně přesvědčivé.
❓ Zeptej se sama sebe:



💯 Naše zkušenost:V DIVI, webovém builderu, ve kterém naše weby tvoříme, je možné A/B testování textů, obrázků i tlačítek. Můžeš testovat a vyhodnocovat, jaký obsah klienty skutečně zaujme a jaký naopak vůbec ne. DIVI má doživotní licenci a tak nemusíš nic navíc každoročně platit.

💎 Chceš si sama vytvořit webovky v DIVI?
Profiweb na pár kliků je tu pro tebe.
5. UX – dostane se uživatel do cíle?
UX (uživatelský zážitek) je o tom, jak se klientka na tvém webu cítí a zda se na něm snadno orientuje.
Je jí tam příjemně? Chápe, kam má kliknout? Není zahlcená? Všechny tyto drobnosti ovlivňují, jestli si u tebe něco objedná, nebo ne.


❓ Zeptej se sama sebe:



💎 S Profi webem na pár kliků vyřešíš nejen UX, ale vytvoříš si sama webovky, na které budeš pyšná. Chceš víc info?
Na začátku článku jsme přirovnaly péči o webovky k péči o sebe samu – a nebylo to jen tak. 💫
Sebeláska roste z drobných, ale pravidelných kroků. Z pozornosti, kterou si věnuješ. A s webem je to úplně stejné. Když mu každý týden věnuješ třeba jen 30 minut – upravíš text, přidáš referenci, vylepšíš jednu drobnost. Začneš si všímat, že tvůj web ožívá, funguje lépe a přivádí více klientů.
Dneska se zeptej:

Co dnes můžu udělat pro své webovky?

Co malého, ale důležitého můžu upravit, aby to dávalo větší smysl?
Když začne zářit tvůj web, začne zářit i tvoje podnikání. A pokud na to nechceš být sama, jsme tu pro tebe – pomůžeme ti s tvorbou webu, copywritingem, mailingem nebo optimalizací SEO. Ozvi se nám.
Kristy a Míša